vragen en antwoorden

Hobby & Stof Consultancy v.o.f.

Wat kost het om goederen geleverd te krijgen?

 

Hobby & Stof Consultancy is niet de groothandel, die u uw bestelling gaat aanleveren. Bij een bestelling krijgt u te maken met de leveranciers zelf en de condities die zij richting hun klanten voeren. De meeste distributeurs hanteren de conditie dat goederen bij een waarde vanaf 600,- Euro gratis worden verzonden. Dat kan bij de één iets meer en bij de ander iets minder zijn. Verzendkosten zijn afhankelijk van de koerier uit desbetreffende landen. Dat kan variëren tussen 10,- en 30,- Euro per levering.

 

Hoe kan ik betalen en hoe snel?

 

Betaling geschiedt per bankoverboeking op het moment dat u de factuur ontvangt. Bent u een nieuwe klant dan is het meestal eerst vooruit betalen zodra de goederen voor u klaar staan. Vaste klanten worden op rekening geleverd, zolang correct betaal gedrag wordt ervaren.

 

 

Hoe lang duurt het voordat goederen arriveren?

 

Stoffen dienen tijdig te worden ingekocht. Gebruikelijk is het om 2 tot 6 maanden vooruit uw collecties uit te zoeken om zo met de eerste druk mee te doen. Koopt u te laat aan dan is het afwachten wanneer de herduk uitkomt en of die wel uitkomt. Bij fournituren, knopen en vilt is het meestal maximaal 3 weken.

 

 

Is het handig om in de webshop te kopen?

 

De webshop is erg handig en meestal kunt u redelijk goed de verwachte levertijden zien. Uw persoonlijke wensen zijn meestal moeilijker te ventileren en voor hen is er de vertegenwoordiger of de mogelijkheid orders per email door te geven aan de groothandel of uw vertegenwoordiger van Hobby & Stof.

 

 

Wat gebeurt er als ik de order heb gegeven?

 

Zodra u de order hebt doorgegeven per email, per webshop of aan de vertegenwoordiger wordt deze verwerkt in het inkoopsysteem of het uitleversysteem van de groothandel. Vanaf dat moment bent u 100% verantwoordelijk voor uw gedane bestelling en heeft de groothandel het recht u de goederen uit te leveren volgens opgave. Dat geldt ook als u het later toch wilt annuleren. De groothandel is van mening dat er kosten worden gemaakt voor inkoop, verzending en risico. Bij annulering zal er immer een schadevergoeding worden geclaimd op basis van gemaakte kosten, welke zelden onder 50% van het totaal bedrag uitkomt.

 

 

Ontvang ik een orderbevestiging van mijn order?

 

Wanneer de vertegenwoordiger bij u langs komt ontvangt u een kopie van uw bestelling op het orderformulier van de betreffende groothandel. Dat is meteen uw orderbevestiging. Vraag de vertegenwoordiger de te verwachten levertijden op de bon er bij te zetten. Met stoffen zijn dat altijd indicatieve levertijden. Bij orders per email is een bevestiging van ontvangst uw orderbevestiging en bij aankopen via de webshop print u eenvoudig uw order uit. Wanneer dit voor u niet voldoende is kunt altijd vragen naar een extra orderbevestiging van de groothandel.

 

Hoe is de verantwoordelijk geregeld ?

 

U bent als ondernemer altijd verantwoordelijk voor uw aankopen en de bijbehorende risico's. De groothandel is verantwoordelijk de goederen correct bij u aan te leveren. Hobby & Stof Consultancy is er uitsluitend als service en is niet verantwoordelijk voor eventuele misstanden tussen klant en groothandel in welke hoedanigheid ook.

Copyright Hobby & Stof Consultancy@ All Rights Reserved